DRIKK MER VANN

Jeg synst det er utrolig vanskelig å få i meg nok vann. Jeg drikker alt for lite og det ender opp med at jeg blir dehydrert. Får syk hodepine, blir slapp, huden blir tørr og ja...det suger rett og slett. 

I det siste har jeg blitt flinkere på det. Lastet ned WaterMinder på mobilen, det er en app på iPhone som skal gjøre det enklere å holde oversikt over vanninntaket. Det har hjulpet meg en del. Noe annet som har hjulpet er å tilsette ting i vannet, som sitron, jordbær, appelsin, osv. Det gjør at det smaker bedre og ser mye mer delikat ut. Jeg har byttet ut saft, brus, juice med vann, til middag og andre måltider óg. Finner óg at det er lurt å ha med seg en vannflaske på jobb. Liker ikke å drikke iskaldt vann, siden det er da mye vanskeligere å drikke mer av det. Det er mye lettere å drikke mer vann om det ikke er iskaldt. 

Her er noen grunner for å drikke mer vann : 

  • Vann slukker tørsten mest effektivt
  • Kroppen trenger vann for at alle deler av kroppen skal virke bra. 
  • Vann er GRATIS! 
  • Vann gjør at du tåler mer varme. 
  • Vann motvirker hodepine og gjør at du får mindre vondt i hodet. 
  • Vann etter trening er helt nødvendig for at kroppen skal komme seg raskt og bli klar for nye prestasjoner. 
  • Vann er bra for tennene
  • Du får penere hud av drikke vann, du får rett og slett mye sunnere hud. 
  • Vann er en nødvendighet for å tenke klart.
  • Det har INGEN kalorier. 

 





 

Kristin

01.04.2014 kl.23:48

Så herlige bilder - og takk for påminnelsen! :)

Jeg drikker for lite vann, rett og slett fordi jeg glemmer det. Har hatt en app som har minnet meg på det jeg også, men så ble jeg sløv likevel :/ Må vel bare få inn en god rutine på det :)
miinemor

02.04.2014 kl.10:58

Gode tips! Selv elsker jeg vann <3
Skriv en ny kommentar
hits